This My Cool Friends

Monday 11 April 2011

The Next Gen! dan Our Gen!

                                                       

Assalamualaikum, so the story today happen late night yesterday..I went to the AMPAC  (AZ-ZAHRAH MULTI-INTELLIGENCE ACADEMY) at BTHO. I am one of the facilitator that work to make sure the BEEZ program went well. Basically the BEEZ program was made specially for students and kids that age 7-12. It teaches this kids to speak and in the same time we inserted the soul of the muslim inside their heart. 

Melentur buluh biarlah dari rebungnya, memang inilah program yang dapat menyuntik dan menyemai semangat cinta dan jihad dalam diri kanak-kanak sejak kecil. Cabaran dunia pada masa hadapan sepastinya sengit  dipenuhi dengan hiburan yang melampaui batasan agama dan berlebihan serta pergaulan bebas yang tidak terkawal dan lantas akan merosakkan Malaysia serta generasi-generasi yang seterusnya. 

This is what we are all concern about, THE GENERATION. We want them to lead the world as a leader that can lead millions of army to raise the dignity of our country to banish the corruptions. Oleh itu, aku melihat  kanak-kanak dan budak-budak ini umpama kertas yang bersih dan kita perlu menjadi contoh dan mencorak kertas tersebut dengan seni yang indah dan bernilai. Tetapi aku melihat sahabat-sahabatku dan bertanya kepada diriku sendiri "Bagaimana,bagaimana mereka ini mampu memberi contoh yang hebat dan baik kepada generasi seterusnya? Mereka sendiri ditelan dunia sedikit demi sedikit, nilai murni terhakis perlahan-lahan.". 

Not all of them are alike but there are some of them that we need to give a little bit more attention. Lets us pull them towards the right way. Who else that wanted to save and take care of our friends is its not us. "Maka binasalah mereka yang membiarkan sahabat mereka di dalam kehinaan" "Beringat-ingatlah sesama kamu agar kamu tidak leka dan sesat". Janganlah kita sombong dan mementingkan diri sendiri agar kita sama-sama berjaya dan mecapai Syurga yang hakiki. Ya Allah, jadikanlah kami umat Muhammad yang bersatu-padu dan mencintai saudara mara kami sebagaimana kami mencintai diri kami sendiri kurniakanlah kepada kami keimanan, keberanian, dan ketabahan hati agar kami tidak berpecah-belah dan terus bersatu-padu.

p/s: patutnya ade lagi photo-photo tetapi maklumlah internet di Malaysia ni hehe later the crew behind the scene will be unfold wuahaha


No comments:

Post a Comment