This My Cool Friends

Sunday 10 April 2011

Martabatnya Menyentuh Awan

Perkara ini terjadi kepada seorang sahabat saya. Kisahnya begini, pendek sahaja tetapi ape anda akan rasa bila bf anda minta "muahx/mmmuah/muach" semasa sms? huh? perkara biasa bagi anda? Jadi saya nasihatkan dia jangan text benda-benda begitu kepada bf dye, kalo nak masuk jadi tunang baru boleh dapat. Perempuan dan wanita diluar sana harga diri dan martabat anda amat tinggi tidak ternilai mahupun tidak boleh dicari ganti.

Oleh itu jagalah ia dengan sebaik mungkin. Jangan biarkan lelaki-lelaki yang tidak bermoral dan tidak tahu menghargai wanita merobek martabat anda dan memijak kepala anda. Mengapa perkara ini terjadi? Bagi saya perkara ini terjadi kerana kurangnya rasa hormat seorang lelaki kepada wanita sehingga mampu meminta yang bukan-bukan. Mereka tidak hormat kesucian wanita sehingga meminta perkara-perkara yang bukan-bukan tetapi kalau dah bertunang atau kahwin itu lain kisahnya. Hehe. Jadilah wanita yang senantiasa menjaga kehormatan diri dan aurat. Istikharah jangan lupa yang paling penting restu ibu bapa. Kalau parents tidak redha tiada gunanya. "Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibu bapa" jangan pernah kita bila dah couple ke membelakangkan parents just bagitahu jer so jangan sorok-sorok daripada parents hehe



Berdoalah sesungguhnya doa adalah senjata kita

2 comments:

  1. you know what, syuki.. ade kwn laki aku asyik suruh aku bg flying kiss kat dia stiap kali kitorang sembang on phone! menyampah giler kot!! haha

    ReplyDelete
  2. hahaha jangan lar dilayan haha cakaplar "ewww geli aku bagi kat parents ngan adik-beradik jer! hahaha" lol hahha

    ReplyDelete