This My Cool Friends

Wednesday 28 December 2011

Coretan Berisi

Assalamualaikum, whats up guys? its just some cloud. Just some cloud? come on! it give us shade and make the rain fall on us and you just say it just some cloud? Be grateful.

So basically, tiada idea untuk menaip blog jadi merepeklah saya ya tapi bermanfaat sikitlah repekannya.

Jadi, kadangkala kita rasa hidup kita susah, tak bermaya macam zomba zombi. Benda ni jadi jugak dekat aku, tapi dalam masa-masa susah camni, aku terfikir orang yang lagi susah daripada aku, banyak, sangat banyak orang yang kehidupannya lebih sukar berkali-kali ganda daripada aku, yang mungkin! kalau aku ditempatkan ditempat mereka aku tak akan dapat hidup.

Setiap manusia diuji dengan perkara yang berbeza oleh Allah. Sesungguhnya ujian yang datang adalah tanda kita masih disayangi oleh Allah. Janganlah asyik kita membandingkan diri kita dengan orang lain, sebaliknya bersyukurlah dengan apa yang kita ada sebelum Allah menariknya kerana kejahilan diri sendiri.

InsyaAllah, peringatan ini untuk diri saya sendiri dan mereka yang membaca atau terbaca. Alhamdulillah!

No comments:

Post a Comment